دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اهدای عضو یک دختر ۱۱ ساله جان سه بیمار نیازمند اهدای عضو را نجات داد...
کد خبر: ۸۳۹۱۰
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اهدای عضو یک دختر ۱۱ ساله جان سه بیمار نیازمند اهدای عضو را نجات داد.

به گزارش فکرشهر، علیرضا باقری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: فاطمه خضری مقدم که به علت تصادف دچار ضربه شدید به مغز شده بود با وجود تلاش پزشکان در نهایت دچار مرگ مغزی شد.

وی بیان کرد: با رضایت خانواده نوع دوست و ایثارگر این بیمار مرگ مغزی و تلاش همکاران سحرگاه امروز دوشنبه در بیمارستان شهدای خلیج فارس سه عضو این بیمارشامل ۲ کلیه، کبد و پانکراس برای پیوند به نیازمندان به عضو برداشت و به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستاده شد.

باقری اضافه کرد: همچنین قلب و پریکارد و غضروف دنده‌ایی این بیمار نیز به عنوان نسوج به تهران ارسال شد.

وی یادآور شد: با ایثار خانواده این دختر بچه جان چندین بیمار نیازمند به عضو نجات یافت و نور امید به زندگانی چندین داوطلب دریافت عضو تابیده شد.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:  این دهمین اهدای عضو در سال جاری و هفتاد و پنجمین اهدا عضو  در استان است و تاکنون بیش از ۲۲۵ ارگان برای نجات بیماران نیازمند از سوی مردم نوع دوست و نیک اندیش استان اهدا شده‌ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر